מדינת ישראל מכירה בנפגעים כתוצאה מהשירות בצה"ל או בכוחות הביטחון ומעניקה מטריית זכויות ענפה, לרבות פיצוי וגמלה חודשית קבוע, הוצאות שיקום, הטבות כמו רכב ע"ח המדינה, נופש ועוד.

אך, למרבה הצער, הדרך להכרה ולמימוש זכויות ארוכה, מייגעת וקשה ומחייבת ליווי מקצועי של מומחה בתחום, החל משלב הראשוני של מילוי טפסים , דרך הכוונה במהלך הטיפול בתביעה, הכנה לבדיקה רפואית / וועדה רפואית של אגף השיקום וכלה במימוש זכויות בפועל. מדובר במלחמה ממש.

בתביעות נגד משרד הביטחון קיימים שני שלבים עיקריים – שלב ההכרה בפציעה, שהינו שלב משמעותי וארוך ביותר, ושלב קביעת הנכות וקבלת הפיצויים, כאשר ככל שאחוזי הנכות גבוהים יותר, כך בהתאם גדל הפיצוי הכספי והיקף הזכויות.

בשלב ההכרה כנכה צה"ל, תוגש לקצין התגמולים תביעה להכרה אליה יצורפו כלל המסמכים הרלוונטים, ביניהם מסמכים רפואיים מתאימים, תצהיר נסיבות חבלה חתום על ידי עו"ד, אישור תנאי שירות, דוח פציעה מצה"ל ועוד. לאחר הגשת התביעה יחל שלב הבדיקות, בו קצין התגמולים יבצע בדיקות מעמיקות על עברו הרפואי והנפשי של התובע, נסיבות החבלה או מחלה ולעיתים יפנה קצין התגמולים את עניינו לקבלת חוות דעת של רופא מומחה מטעם משרד הבטחון.

במידה ותתקבל ההכרה בפציעה, תזומן לוועדה רפואית (לרוב כמה וועדות רפואיות) בכדי לקבוע את שיעור הנכות, ממנה ייגזרו שיעור התגמולים וזכאות לזכויות אחרות. חשוב לציין כי בדרך כלל שלב הועדה הרפואית הוא השלב משמעותי ויש הכרח אמיתי להגיע אליו במוכנות מושלמת מכל הבחינות. על כלל הקביעות של הועדה הרפואית של משרד הביטחו ניתן לועדות רפואיות עליוניות יותר.

אנו בעלי ניסיון עשיר בליווי נפגעים בשלבי ההכרה ומימוש זכויות מול משרד הביטחון. אנו מלווים באופן אישי כל אחד ואחת מלקוחות המשרד בתביעותיהם להכרה ולמימוש, החל משלב ראשוני של מילוי והגשת תביעה, דרך הכנה וליווי לפני בדיקה רפואית / וועדה רפואית ובבית המשפט, במידת הצורך. לעו"ד קיכל הצלחות רבות ואף ייחודיות בתיקים מסוג זה, דבר שמבטיח הצלחה וקביעת אחוזי נכות מרביים.

אתם נלחמתם עבורנו, עכשיו תורנו להילחם עבורכם!

נשמח ללוות אתכם ולסייע אתכם בכל צעד בתהליך, עד לקבלת כלל ההכרות, ההטבות והפיצויים להם אתם זכאים. צרו איתנו קשר בהקדם!

תביעות נגד משרד הביטחון

תודה

הודעתך נשלחה בהצלחה!