אובדן כושר עבודה הינו מצב בו אדם אשר חווה מצב רפואי המונע יכולת להמשיך בעבודתו כלל או בהיקף ובאופן בו עסק בה בעבר.

את האבחון הרפואי הקובע את אובדן כושר העבודה יש לבצע אצל רופאים תעסוקתיים מומחים, שכן קביעת רופא משפחה אינה מספקת, על פי רוב, עבור חברות הביטוח השונות.

במהלך חיינו עלולים להתרחש אירועים קשים שיגרמו לאובדן כושר עבודה זמני או קבוע ועל כן אנו דואגים מבעוד מועד לבטח את העתיד שלנו על ידי רכישת ביטוח אובדן כושר עבודה. יתר על כך, במסגרת קרן הפנסיה (שהפקדה אליה הינה חובה חוקית במדינת ישראל) קיים סעיף מיוחד העוסק באובדן כושר עבודה, אשר מקנה קצבה חודשית קבועה עד לגובה 75% מהשכר במקרה של אובדן כושר עבודה – גם חלקי.

במציאות, חברות הביטוח וקרנות הפנסיה נוטות לדחות תביעות של מבוטחים. לפי החוק, הקצבה החודשית אליה התובעים זכאים דרך קרן הפנסיה מחושבת לפי אחוזי הנכות שנקבעו לאותו אדם, כאשר 74% – 25% מתוכה הינם עבור אובדן כושר עבודה חלקי, ואילו 75% שווה ערך לאובדן כושר עבודה מלא.

חשוב לציין כי, התשלום נקבע על פי השכר הקבוע בפוליסה, ובמידה והשכר עולה במהלך שנות העבודה אך אינו מעודכן בפוליסה, התשלום יקבע על פי השכר ההתחלתי המצוין ולא לפי השכר האמיתי.  בקרן הפנסיה העדכון הוא אוטמטי.

כאשר מגישים תביעת אובדן כושר עבודה, חשוב כבר מההתחלה להיוועץ או להיעזר בשירותי עורך דין בעל ניסיון בהתמודדות מול סבכי הבירוקרטיה של קרנות הפנסיה וחברות הביטוח, ויוודא שהתביעה תוגש בצורה נכונה ותתנהל כנדרש, מה שיבטיח מימוש מלוא הזכויות.

משרדנו הוביל אלפי תביעות אובדן כושר עבודה מוצלחות מול חברות הביטוח, קרנות הפנסיה והביטוח הלאומי, וכל אחד מחברי הצוות שלנו מחזיק ברקורד מרשים וענף של הצלחות במאבקים משפטיים אשר סיפקו ללקוחותינו את התוצאות המיטביות ואת כלל הפיצויים וההטבות להם הם ראויים.

עומד בפני תביעת אובדן כושר עבודה? זה הזמן לפנות אלינו!

אובדן כושר עבודה ותביעות ביטוח

תודה

הודעתך נשלחה בהצלחה!